برگزاری نهمین نشست شورای هماهنگی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
بنیادی نهمین نشست شورای المپیاد دانش¬آموزی سلول¬های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر کیهان¬ور, دبیر این شورا و جمعی از اعضا در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی نهمین نشست شورای المپیاد دانش آموزی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر کیهان ور, دبیر این شورا و جمعی از اعضا در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید. در ابتدای این نشست میرزایی به بحث پیرامون سرفصل های کتاب زیستشناسی دورهی دبیرستان پرداخت و گفت: با توجه به این که موضوع سلول های بنیادی جزء سرفصل های کتاب زیست شناسی دوره دبیرستان نیست جهت ترویج مطلوب این علم بهتر است جزوه ی تکمیلی این مبحث در اختیار داوطلبین قرار گیرد. وی همچنین ضمن اشاره به متفاوت بودن این المپیاد با سایر المپیادها افزود: در طراحی سوالات آزمون باید تدابیری اندیشید که داوطلبین رشته ریاضی قادر به پاسخ دادن به سوالات آزمون باشند. در ادامه کیهان ور هدف از برگزاری این المپیاد را گسترش و ترویج این علم در بین نسل جدید کشور اعلام کرد و گفت: جهت تقویت همکاری های گروهی در بین دانش آموزان در این حوزه در صدد هستیم که در برگزاری این المپیاد فعالیت های گروهی نیز از داوطلبین خواسته شود. وی همچنین نحوه برگزاری این المپیاد را مشابه سایر المپیادها دانست و اظهار داشت: سوالات این المپیاد به صورت مفهومی و تلفیقی خواهد بود. سپس صلواتی پیشنهاد داد: جهت برگزاری هر چه بهتر این المپیاد و فرهنگ سازی مطلوب سوالات به صورت ترویجی طرح شود. در ادامه گلشن با اشاره به این که مرحله اول این المپیاد ترویج و فرهنگ سازی در زمینهی سلول های بنیادی و پزشکی باساختی در بین دانش آموزان و جامعه می باشد افزود: باید سوالات آزمون را طوری طرح نمود که بار منفی نداشته باشد. وی در ارتباط با تقویت گسترده خلاقیت دانش آموزان در این حیطه پیشنهاد خود را مبنی بر برگزاری کارگاه هایی برای دانش آموزان جهت نظریه پردازی در این حوزه مطرح نمود. جبل عاملی نیز گفت: باید سوالات مرحله اول به شکلی طرح شود که منجر به انگیز بیشتر برای داوطلبین شود تا جنبهی ترویجی گسترش یابد. وی در ادامه بیانات خود به تعیین سر فصل ها آزمون تأکید نمود. در ادامه فتحی نژاد با تأکید بر ضرورت در دسترس قرار دادن جزوه های این آزمون بیان کرد: در جهت دسترسی بهتر داوطلبین به جزوه بهتر است فایل این جزوات در وب سایت قرار گیرد. میرزایی نیز ضمن تأکید بر تعیین کمیته علمی در جهت طراحی سوالات عنوان نمود: کمیته علمی بعد از طراحی سوالات باید در نشستی به ارزیابی سوالات طرح شده بپردازد. همچنین وبسایت این المپیاد باید راه اندازی گردد تا نمونه سوالات مشابه و جزوه های مورد نظر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
ارسال به دوستان