اولین نشست شورای اجرایی المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
اولین جلسه کارگروه اجرایی المپیاد دانش آموزی با حضور دکتر کیهان ور دبیر این کارگروه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اولین جلسه کارگروه اجرایی المپیاد دانش آموزی با حضور دکتر کیهان ور دبیر این کارگروه برگزار گردید.
در ابتدای این نشست دکتر کیهان ور اظهار داشت: امسال با توجه به تحولات نظام آموزش و پرورش با مسائل و محدودیت هایی مواجه هستیم. به عنوان مثال در پایه نهم تغییرات محسوسی در کتاب های درسی صورت گرفته که برنامه ریزی را مشکل ساز نموده است لذا برنامه ریزی ما برای پایه های دهم و یازدهم صورت گرفته است.
مسئله مهم در این المپیاد متفاوت بودن آن با توجه به مبحث پزشکی بازساختی است.لذا می بایست محدودیت رشته و معدل در این زمینه برداشته شود. این المپیاد صرفا مبنی بر کتاب درسی و دانش نیست بلکه بیش تر جنبه نگرشی و اخلاقی در آن مطرح گردیده است. پیشنهاد این است که جنبه گروهی آن نیز امسال در المپیاد در نظر گرفته شود.
دکتر آذرنیا نیز با اشاره به این که در المپیاد زیست 10 نفر کمیته علمی مشغول به فعالیت هستند که 3 نفر نیز دانشجوی برگزیده المپیادهای گذشته هستند به بحث پیرامون تعداد نفرات شرکت کننده در این آزمون پرداخت.
دکتر فانی ضمن اشاره به روند برگزاری المپیاد و حمایت از دانش آموزان تجربی افزود: بهتر است ارزش و ضریبی برای دروس قائل شویم تا مشکلی برای دانش آموزان بوجود نیاید. ایده برگزاری گروهی المپیاد نیز مثمر ثمر است.
در ادامه دکتر کیهان ور با اشاره به ترکیب و تعداد سوالات از اعضای کارگروه خواست نظرات خود را در رابطه با در نظر گرفتن جزوه ای در کنار کتاب درسی به عنوان منبع سوالات المپیاد بیان نمایند.
در این ارتباط دکتر رجبیان افزود: باید برای آشنایی دانش آموزان با سرفصل ها منبعی به آن ها معرفی گردد. بهتر است سیاست گذاری در ابتدا برای برگزاری مرحله اول المپیاد صورت گیرد و در ادامه موارد دیگر در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد. وی در ادامه نسبت به تفکیک مرحله اول از دیگر مراحل تاکید نمود.
در پایان و پس از بحث و بررسی پیرامون نحوه برگزاری این المپیاد دبیر این کارگروه اظهار داشت: این جلسات با نگاه اجرایی در حال برگزاری است و هدف آن تقسیم وظایف و تعیین راهکارها برای امور در این ارتباط خواهد بود. وی در ادامه تدوین آیین نامه اجرایی المپیاد، تشکیل کمیته علمی و اجرایی و بحث امتیازات را از وظایف تیم سال 95 این المپیاد برشمرد.
ارسال به دوستان